transcargo dysponuje flotą własnych naczep składającą sie z ponad 500 jednostek. Wszystkie naczepy są w bardzo dobrym stanie technicznym (nie starsze niż 4 lata). Pośród tych naczep możemy wyróżnić:
- naczepy chłodnicze (chłodnie)
- naczepy plandekowe kurtynowe (firany)
Wszystkie naczepy są wyposażone w system satelitarnego pozycjonowania GPS, pozwalający na lokalizację naczep w każdym momencie, a przy naczepach chłodniczych dodatkowo zapewnia ochronę ładunku poprzez kontrolę utrzymywanej temperatury w komorze ładunkowej oraz rejestrację każdego otwarcia komory ładunkowej.
Charakterystyczną cechą systemu spedycyjnego stworzonego przez transcargo jest pełna niezależność naczep od ciągników siodłowych. transcargo było pionierem wprowadzenia tzw. „loose trailer system” . Taki system pracy pozwala na niezwykle elastyczne dopasowywanie się do potrzeb klientów , organizowanie dostaw w systemach „just in time”oraz lepsze wykorzystanie potencjału używanych ciągników siodłowych – poprzez wysyłanie samych naczep przeprawami promowymi.
Elastyczność tego systemu uwidacznia sie najpełniej w możliwości bardzo szybkiej zamiany ciągników w przypadku awarii i dalszego kontynuowania podróży , a także w przypadku organizacji dostaw ekspresowych, gdzie poprzez zamianę ciągników siodłowych uzyskujemy możliwość nieprzerwanego kontynuowania podróży w zgodzie z przepisami o czasie pracy kierowców (co nie byłoby możliwe do zrealizowania przy ciągniku z jednym kierowcą).
Każdy z oddziałów transcargo dysponuje możliwościami przeładunku towarów w swoich lub podnajętych magazynach przeładunkowych. Terminal przeładunkowy w Padborgu (magazyny centralne transcargo) dodatkowo świadczy usługi w zakresie przepakowywania, konfekcjonowania, składowania długoterminowego oraz znakowania i sortowania towarów . Podobne usługi realizuje także terminal przeładunkowy w Łodzi.